UUSIMMAT JULKAISUT

  • Syyssalaatti
    06.10.2017
    Ilmojen viilentyessä keho kaipaa sisuksiinsa jotain lämmintä. Salaatista tehdään nyt astetta tuhdimpi. Lämmin syyssalaatti sisältää paljon hyvin sulavaa kasviproteiinia ja kevyesti kypsennettyjä kasviksia. Helppoa ja herkullista arkiruokaa!
  • Pihlajanmarjamousse
    06.09.2017
    Pihlajanmarja on aliarvostettu marja, jota ei kannattaisi kuitenkaan väheksyä. Pihlajanmarjasta saat helposti hyödynnettävässä muodossa olevaa karoteenia, antioksidantteja ja runsaasti C-vitamiinia. Marjan FODMAP-pitoisuudesta ei ole tutkittua tietoa, mutta suosittelen kuitenkin testaamaan tätä terveysmarjaa vaikka herkullisen moussen muodossa.
  • Sitruuna-lakritsipehmis
    31.05.2017
    Kesä ja jäätelö – mitäpä sitä selittelemään. Jos kaupan jätskit saavat vatsan voimaan huonosti, valmista itsellesi viileä kesäherkku, jossa ei ole turhia makeutusaineita. Maidoton, gluteeniton ja vegaaninen pehmisjäätelö saa ihanan maun sitruunasta ja lakritsista. Tervetuloa aurinko ja helle!
  • Suklaamunat
    10.04.2017
    Suklaamunat kuuluvat ehdottomasti pääsiäisajan herkkuhetkiin. Itsetehtyjä suklaamunia ei ole turhilla sokereilla ja lisäaineilla pilattu. Tummasuklaakuorrute kätkee alleen raakasuklaamassasta pyöritellyn munan, jossa on karkeaa maapähkinätahnaa, vatsaa hellivää pellavansiemenrouhetta ja vaahterasiirappia. Ota hyvillä mielin toinenkin!

Facebookissa

Leivontakilpailu

urtekram badge

Uutuuskirjani

Herkan vatsan kokkikoulu kansi

 

Back to top